24 uur per dag bereikbaar
(0513) 622339

Nieuws


“Consumenten zijn beter voorbereid op hun vakantie dan op hun laatste afscheid.”

Geplaatst op

Tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van Stichting Keurmerk Uitvaartzorg (SKU) deed Ombudsman Uitvaartwezen Marliz Schellekens deze prikkelende uitspraak. De bijeenkomst stond in het teken van het voorkomen van klachten. Daaraan kunnen zowel de uitvaartondernemer als de nabestaanden bijdragen.

De klanttevredenheid van uitvaarten die worden begeleid door een ondernemer met het keurmerk zijn gemiddeld hoog. Het gemiddelde rapportcijfer is een 9,1. Indien er toch klachten zijn, blijken deze volgens de Ombudsman in de meeste gevallen te gaan over de factuur van de uitvaart. Om ook deze klachten te voorkomen, introduceerde voorzitter Matthijs de Gee een aangepaste wijze van begroten: “Per 2019 mogen Pro Memorie posten zonder bedragen niet meer voorkomen op de begroting. Er zal altijd een schatting worden gegeven zodat de nabestaanden een goede indruk krijgen wat het totaalbedrag gaat worden.”

Daarnaast ging de Ombudsman in op het behandelen van klachten. “Uiteindelijk gaat het erom de consument rechtsbescherming te bieden. En om de uitvaartbranche de mogelijkheid te bieden te leren. Een klacht geeft immers de kans te onderzoeken wat er verkeerd is gegaan en hoe het de volgende keer beter kan.”

Ombudsman Marliz Schellekens ging ook in op de rol van de consumenten om verrassingen te voorkomen en zich beter voor te bereiden op het afscheid van hun naasten. “Veel consumenten kennen de inhoud van hun uitvaartpolis niet en weten daardoor niet welke kosten gedekt zijn door de polis en welke aanvullend in rekening zullen worden gebracht.” De ombudsman benadrukte ook dat uitvaartondernemers de consument naar vermogen moeten voorlichten. “Als de familie bij het bespreken van de uitvaart met de uitvaartondernemer de polis overlegt, kan het tijdens het gesprek – of daarna, na contact met de verzekeringsmaatschappij – meteen duidelijk worden wat de vergoedingen via de polis zijn en wat specifieke wensen additioneel kosten.”

 

“Onduidelijkheden over de inhoud van de uitvaartpolis neem ik graag weg,” aldus Klaas Stuiver, uitvaartverzorger bij Van der Zwaag Uitvaartzorg, “en dat kan ook wanneer er nog geen sprake is van een overlijden.”  Klaas wijst op het Vrijblijvend Inloopspreekuur dat bij Van der Zwaag Uitvaartzorg elke dinsdagmiddag van 14:30-16:30 uur in het Afscheidshuis wordt gehouden. “Daarnaast is er ook altijd nog de mogelijkheid om bij u thuis in alle rust uw polis door te nemen en om te bepalen of deze nog voldoet aan uw huidige wensen.” laat Klaas weten.

Direct een afspraak maken?  bel 0513-622339 

 


uitvaartverzekeraar Nuvema overgenomen door Lifetri Groep

Geplaatst op

Hilversum, 14 september 2018 – Lifetri Groep neemt N.V. Nederlandse Uitvaart Verzekering Maatschappij (Nuvema) over. Nuvema is een uitvaartverzekeraar met circa 185.000 polishouders in Nederland. Na de overname wordt de naam van de onderneming gewijzigd in Lifetri Uitvaartverzekeringen (Lifetri), onderdeel van Lifetri Groep. Financiële details van de transactie worden niet bekendgemaakt.

Nuvema is een gerenommeerde natura uitvaartverzekeraar die sinds 1959 actief is. De onderneming is onafhankelijk en biedt verzekerden een vrije keuze in de uitvaartverzorger. Bij Nuvema werken momenteel circa 50 mensen, die in dienst zullen komen van Lifetri Uitvaartverzekeringen.
De rechten van de polishouders blijven na de overname volledig behouden en beschermd.

Lifetri Groep neemt Nuvema over van Conservatrix Groep S.à.r.l.. Tegelijkertijd wordt het herverzekeringscontract met Heco Reassurantie S.A. beëindigd, wat resulteert in een sterke, solvabele onderneming. De merknaam Nuvema zal op termijn worden gewijzigd in Lifetri Uitvaartverzekeringen. Lifetri staat onder toezicht van De Nederlandsche Bank.

De directie van Lifetri Uitvaartverzekeringen bestaat uit directievoorzitter Ingeborg van Hoek en financieel directeur Dick Stoop. De zittende directie van Nuvema treedt na de overname terug.

Lifetri Uitvaartverzekeringen maakt samen met Lifetri Verzekeringen deel uit van Lifetri Groep, dat eigendom is van TPG Sixth Street Partners, LLC (TSSP). TSSP heeft momenteel circa USD 25 miljard onder beheer en is het investeringsplatform van TPG, een in de Verenigde Staten gevestigde investeringsmaatschappij.


Bij de tijd

Geplaatst op

Nieuwe afbeeldingen in de beeldbank.

Regelmatig worden er nieuwe afbeeldingen toegevoegd aan de rouwkaarten beeldbank. Hoewel wij in onze brochure veel voorbeelden hebben, is het ook mogelijk een keuze te maken in onze digitale beeldbank.

Alle afbeeldingen zijn op verschillende formaten in hoge resolutie door ons te downloaden, zo kunnen we ook de beste kwaliteit in rouwkaarten leveren.

http://www.vdzwaag.nl/mogelijkheden/rouwdrukwerk/rouwbrieven/


Echt Eco van Hollands hout en DZU

Geplaatst op

Een nieuwe kist in het assortiment.

Vanaf maart zijn ook bij Van der Zwaag de groene uitvaartkisten van DZU leverbaar.

Staatsbosbeheer heeft samen met DZU Uitvaartkisten in de Groene uitvaartkist ontwikkeld. Een bijzonder concept, waarmee we mens en natuur dichter bij elkaar brengen. Kiest u voor deze kist? Dan investeert u in onze natuur. Staatsbosbeheer plant voor elke kist een nieuwe boom. De nabestaanden krijgen hiervan een certificaat. Met het planten van de boom krijgt duurzaamheid een extra betekenis: een symbool van leven om na te laten aan de wereld. Staatsbosbeheer ontvangt daarnaast automatisch een gift van € 50,- voor elke geleverde Groene uitvaartkist. Dit bedrag is voor het beheer van de natuurgebieden.

 


Nieuwe website online vdzwaag.nl

Geplaatst op

Vanaf vandaag is de nieuwe website van vdzwaag.nl gelanceerd.